close
keyboard_arrow_down

FTZ Autodele & Værktøj: "En gave til kunder, der skaber fællesskab"

Læs kundecasen

FTZ, autobranchens største grossist indenfor reservedele, værktøj og forbrugsvarer i Danmark og på Færøerne med 51 afdelinger og ca. 1.150 medarbejdere, har med stor succes fået produceret en specialkollektion af tøj, der skal skabe fællesskab.

FTZ fik sin drømmekollektion

Gennem et ønske fra FTZ om at lave noget anderledes, som skulle brande FTZ og samtidig skabe fællesskab og større opmærksomhed omkring FTZ brandet, opstod ideen omkring en tøjkollektion. 

Tøjet skulle fungere som en anderledes giveaway, en lækker kvalitetsgave til kunderne - som også kunne bruges ved specielle events. Samtidig skulle tøjet brande FTZ på en simpel, men smart måde.

Designprocessen indledtes med møder om tanker og ideer, hvor ID® lod FTZ både se og mærke forskellige styles og kvaliteter for at finde frem til den helt rigtige løsning til FTZ.

Hanne Højte, ansvarlig for profiltøj og Jeanette Hindsgavl, marketingkoordinator, FTZ fortæller: ”Vi er blevet taget godt i hånden i processen. ID® har været lydhør overfor vores tanker, ønsker og behov. Vi har selv haft stor indflydelse på designet godt hjulpet på vej af ID®. Der var et godt samspil mellem FTZ og ID®, og det har været spændende, at vi selv har fået lov til at sætte vores eget præg på tøjet. Vi ved ikke, hvor mange gange ID® har slæbt tøjstativer med til os for, at vi kunne se forskellige styles og få inspiration.”

”Det gav et godt samarbejde samt en god fælles forståelse, at ID® lod os være med i hele processen. ID® var engagerede og lyttede til, hvad vi havde af ønsker.”

Efter en omfattende og grundig godkendelsesproces har FTZ fået deres drømmekollektion.

”Vi er altid blevet mødt med meget stor venlighed. Der har gennem hele processen været en god og klar dialog, når vi har modtaget prøverne til gennemsyn. ID® har fagfolk siddende, som er eksperter på tekstilområdet. Deres fagfok talte et sprog, som var til at forstå. De snakkede ikke i fagudtryk, men var gode til at forklare sig, så vi forstod aspektet i den enkelte proces. Vi arbejder i to vidt forskellige brancher, hvor både fagudtryk og arbejdsprocesser er lige så forskellige som dag og nat. Så den gode klare dialog sikrede, at vi ikke misforstod hinanden, men kom i mål” siger Jeanette, marketingkoordinator, FTZ.

Tøjet skabte begejstring

Kort tid efter, FTZ havde fået deres første sending tøj hjem, var der arrangeret en tre-dages kundetur, hvor tøjet kom i brug for første gang. Kunderne på turen fik udleveret en lækker poloshirt, og alle kunder var begejstrede og iførte sig straks poloen, da FTZ ankom til destinationen. ”Alle kunder udtrykte, at det var en virkelig flot polo i en lækker kvalitet” siger Jeanette, FTZ. Tøjet vakte også interesse hos de øvrige eksterne gæster, som viste stor interesse for poloen, hvor blandt andet FTZ’s slogan pænt er integreret ned ad ryggen. Det skabte både dialog og synlighed.

Det var ikke alle kunder, som kendte hinanden i forvejen, men iført de samme poloer gjorde det det nemmere for kunderne at komme i snak og føle sig som en del af fællesskabet. De kunne genkende hinanden, når de var ude blandt de øvrige eksterne deltagere. Det gav gode associationer til både turen og FTZ, at kunderne fik udleveret en polo, som de også kunne bruge efterfølgende. ”Tøjet ligner på ingen måde en reklamesøjle, men er diskret og smart – og selvfølgelig med FTZ-logo på” siger Jeanette, FTZ. 

”Vi ønsker selvfølgelig, at tøjet skal brande FTZ, men samtidig skal det også være tøj, folk gider bruge efterfølgende – og her mener vi, at vi har fundet en god kombination af begge dele” slutter Jeanette, marketingkoordinator hos FTZ, som ser frem til, at tøjet bruges i endnu større udstrækning i fremtiden af både kunder og ansatte, som alle allerede har vist stor interesse for tøjet.

Tal med en af vores Private Label kunder

Har I lyst til at høre mere omkring vores Private Label kunders oplevelse og erfaringer? Vi sætter jer meget gerne i direkte kontakt med en eller flere af dem. Udfyld formularen herunder, og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Corporate wear

More than sportswear

Passion for shirts

Made to last

Tidløst Corporate Wear

Corporate Wear med et klassisk
og tidløst design forfinet
siden 1983

Fælles identitet

Tøj der understreger en fælles
identitet og styrker
fællesskabet

Find jeres farve

Vælg mellem mere end 60+
farver - der er også en
farve til jer

Ingen kompromiser

Skabt til at kunne bruges igen
og igen - holder pasform
og farve

keyboard_arrow_up